top of page

The Journey baby


When you told us that in the Abundance seminar even woman got pregnant in 2 or 3 months, I was curious, but I also thought ‘well, probably it will not happen to me’...

Zo schreef ik afgelopen april naar Brandon Bays in een e-mail.

Madeira, daar ben ik dan. Ik lig in mijn ligstoel op een terras uitkijkend over zee. Terwijl ik de zonnestralen voel, lees ik in de Happinez een artikel over Brandon Bays The Journey. Ze geeft een lezing op het Happinez festival. Het artikel raakt me en ik besluit om naar het festival te gaan. Als het eenmaal zo ver is kan ik niet gaan vanwege een ingreep aan mijn baarmoederhals.

Toch blijft het item hangen en ik koop het boek van The Journey; vertaald in het Nederlands ‘De Helende Reis’. Tijdens het lezen van dit boek voel ik dat ik energie krijg en valt het me op dat mijn werkzaamheden ‘lichter’ aanvoelen. Ik raak geïnspireerd en toevallig blijkt er over 1,5 maand een weekendseminar te zijn. Ik koop een kaartje en dit keer kan ik gaan.

Het programma van het weekendseminar ‘Intensive’ is van s‘ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Wonder boven wonder voel ik mij niet moe! Ik ben enthousiast over de sessies Helende Reizen en ik wil meer leren om dit aan anderen te geven. Aan het eind van dit weekend besluit ik dan ook om het volgende seminar ‘Abundance’ in November te volgen, niet wetende wat het programma precies inhoudt.

Maar dan vertelt Brandon bij de afsluiting iets over dit seminar. Zo ook dat vrouwen die de wens hebben om zwanger te worden, maar bij wie om wat voor reden dan ook niet lukt, binnen 2 à 3 maanden na deze seminar wel zwanger zijn (!). “Het zijn Journey baby’s”; zegt Brandon lachend. Ik wordt getriggerd. ‘Zou ze dit vanaf het podium aan mij kunnen zien?’, denk ik dan. Ik doe net alsof ik het niet persé hoeft te weten, maar mijn oren zijn gespitst. Nieuwsgierig luister ik naar de voorbeeldverhalen. Aan het eind van haar verhaal denk ik ‘Ach, het zal mij vast niet overkomen’.

Het tweede seminar ‘The Abundance’ is in zicht. Ik vind het best spannend en ik ben benieuwd naar waar het mij zal brengen. Tijdens dit weekend gaan we de diepte in en ontdoe ik mij van angsten. Ik ‘werk’ aan verschillende thema’s in mijn leven zoals wat ik wil bereiken, mijn gezondheid (en dan specifiek de cellen bij de baarmoederhals) en mijn wens om zwanger te worden. Blokkades worden opgeheven, ik voel mij licht, volledig in overvloed en... ik voel mij zelfs zwanger...

Als ik thuis ben wordt ik eraan herinnerd om een afspraak te maken met de arts voor inseminatie. Diep in mijn hart wil ik dit niet en voel ik dat het niet hoeft. Omdat ik ‘beloofd’ had om een afspraak te maken, bel ik uiteindelijk eind december voor een afspraak in februari (in plaats van januari ;)). Halverwege januari komen we erachter dat we zwanger zijn.

So... my baby is also a ‘Journey Baby’ :)

* Meer weten over The Journey? http://www.thejourney.com/about-us/ of lees het boek :).

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page